Ένα πρόσφατο προφίλ των New York Times φαίνεται να υποδηλώνει ότι οι γάμοι Metaverse είναι ένα εντελώς νέο πράγμα. Το Διαδίκτυο όμως διαφωνεί. Όσο κι αν ο Mark Zuckerberg θα ήθελε να πιστεύεις διαφορετικά, το μετασύμπαν εξακολουθεί να είναι μια πολύ αφηρημένη έννοια. Το “Metaverse” έγινε γρήγορα ένας όρος-ομπρέλα που περιλαμβάνει όλους τους εικονικούς κόσμους, είτε συνδέονται μεταξύ τους είτε όχι. Ενώ ο ίδιος ο όρος έχει μόλις πρόσφατα διαδοθεί, οι εικονικοί κόσμοι υπάρχουν στην πραγματικότητα εδώ και πολλά χρόνια.
Έτσι, όταν οι New York Times δημοσίευσαν ένα άρθρο αυτή την εβδομάδα κάνοντας τις εικονικές τελετές γάμου να φαίνονται σαν μια νέα και συναρπαστική ιδέα, το Διαδίκτυο ήταν έτοιμο να «ψήσει» τη δημοσίευση. «Οι πιθανότητες να έχουμε ένα γεγονός απεριόριστο από τα όρια της πραγματικότητας είναι αρκετά ενδιαφέρουσες για να τις εξετάσουμε». Ο Steven Kurutz στους New York Times, δηλώνοντας το αυτονόητο.
Η Traci και ο Dave Gagnon πραγματοποίησαν μια εικονική γαμήλια τελετή στο ιδιόκτητο metaverse της Virbela. Κάθε λεπτομέρεια προσαρμόστηκε για την εκδήλωση των Gagnons, μέχρι τα ρούχα και τα λουλούδια. Έκαναν επίσης μια γαμήλια τελετή IRL, επειδή στην πραγματικότητα ο γάμος στο μετασύμπαν δεν είναι ακόμη νόμιμος. Αλλά δεν υπάρχει τίποτα καινούργιο σχετικά με τον γάμο σε ένα εικονικό περιβάλλον. Το μόνο πράγμα που είναι νέο εδώ είναι να αποκαλούμε αυτά τα περιβάλλοντα “μετασύμπαν”.
Χώρος γάμου «Evergreen Valley» της Second Life.
Το Second Life, ο δημοφιλής προσομοιωτής ζωής που κυκλοφόρησε το 2003, έχει αναφερθεί περισσότερο στο να χτυπήσει το κομμάτι των NYT. Και για καλό λόγο: η διοργάνωση γάμου στο Second Life είναι αναπόσπαστο μέρος του παιχνιδιού για σχεδόν δύο δεκαετίες. Υπάρχει ακόμη και μια εκτενής λίστα εικονικών – χωρίς αφροδίτιδες – στον ιστότοπο του παιχνιδιού. Πολλά άλλα μαζικά διαδικτυακά παιχνίδια για πολλούς παίκτες (MMO) περιλαμβάνουν επίσης συστήματα γάμου. Στο The Elder Scrolls Online, για παράδειγμα, μπορείτε όχι μόνο να παντρευτείτε αλλά και να είστε συνιδιοκτήτης ενός σπιτιού. Οι παντρεμένοι παίκτες παίρνουν ακόμη και πόντους όταν είναι και οι δύο online.
The Elder Scrolls Online.
Η έκθεση των NYT δεν ήταν καθόλου κακή, για να είμαστε δίκαιοι. Η επέκταση του «metaverse» ως έννοιας εγκαινιάζει μια εντελώς νέα εποχή εικονικών γεγονότων. Το αν αυτό είναι καλό ή όχι, μένει να φανεί.